Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, October 22, 2010

Dirasuk hantu rambut panjang...

Belum pernah aku alami situasi yang seram sebegini...dan mmg berharap pun tak akan mengalaminya..

Ketika itu aku baru sampai ke rumah..Masa tu rumah ada tetamu. Masuk jer rumah salah sorang dari mereka tegur aku..
"Panjangnya rambut kau". Aku agak terkejut gak bila ditegur begitu. Ye la, selalu pakai tudung, mlm nie plak gatal nk free hair..

Aku cuba meraba rambut ku. "Takkan dorang nie tak nampak yg rambut ku hanya lepas paras bahu jer". Tindakan ku gagal. Tangan ku seolah2 terkunci. Aku menoleh ke kiri. Ku lihat rambut ku panjang berjela2. Aku yang berdiri nie pun lebih paras tumit..

Tiba2 aku dpt merasakan ada satu kuasa yg mengawal segala pergerakan ku. Aku cuba sedaya upaya untuk melepas diri dari dibelenggu kuasa ghaib itu.

Melihatkan keadaan ku yg tiba2 berubah laku, mereka menegur ku..
"Kau kenapa nie".
"Kau diam. Jangan ganggu aku," aku lantas menjawab. Tapi suara ku telah berubah menjadi garau. Aku ketawa mengilai2..Mereka yang berada di sekelilingku terkejut.

Dari dalam diri aku yg sebenar, aku sedar akan perubahan itu. Aku cuba meronta2 tetapi kuasa itu seolah2 semakin kuat. Aku cuba membaca ayat Kursi walaupun dalam seribu kepayahan...

Aku semakin tidak sedar diri.. terasa kesakitan dan kepenatan..Aku tak tau apa yang berlaku seterusnya.. Sedar2 aku merasa semakin tenang. Kuasa ghaib yg mengawal diri ku sejak tadi sudah hilang..

Aku bangun...
Aku lihat sekeliling...sunyi..
Al Hamdulillah...aku telah bebas..
Al Hamdulillah...Aku cuma bermimpi..
mimpi yg aku rasa mmg 'real' berlaku ke atas diri ku..


Org2 tua pesan, sebelum tido basuh kaki..
Baca2 apa yang patut..
Agaknya aku keletihan, tu yg tertido x sedar diri...

2 comments:

  1. salam annaz..
    nasib ler mimpi
    kalau benar2.. naik hantu tau.. huhuhu

    next time tdo basuh kaki
    ambik wuduk.. kasi itu hantu rambut panjang kasi kontot..
    huhuhu... gurau

    ReplyDelete
  2. adesss..

    alhamdulillah, nasib mimpi jak.

    ReplyDelete