Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, September 30, 2011

Kat mana nk sidai coli..

Kat mana agaknya korang sidai pakaian dalam korang?
Sidai kat penyidai luar rumah ker?
Ohhh!!!... tidakkk!!!...

Aku malu nk sidai pakaian dlm kat luar rumah..
Dulu arwah nenek slalu pesan, coli, spender, jgn sidai kat luar. Nanti org amik. Klu pakai x per la, klu dibuatnya ilmu hitam camner?...
Tu yg sampai skarang aku ingat pesanan tu..
Lg pun malu nk tayang sutun2 kering tu pd pandangan org..huhuhu...

Ada gak yg sidai kat luar, tp lain tempat la..
Mcm kat Pittsburgh, Amerika Syarikat...
4,000 coli digantung di atas wayar Jambatan Hot Metal Bridge yg menghubungkan Sungai Monongahela dgn Pennsylvania..


..gambar KOSMO

Berkibar2 jer sutun2 kering yg berbagai warna dan saiz tu ditiup angin...
Coli2 tu digantung bkn sajer2 tp utk memberi kesedaran kpd org ramai ttg bahaya barah payudara..

Rasanya klu kat negara kita agak kurang sesuai cara nie...
Pendapat korang mcm mana?



Saturday, September 10, 2011

Hantu Bonceng

Hantu Bonceng terbitan Excellent Picture Sdn. Bhd di bawah arahan Ahmad Idham.

Hantu Bonceng merupakan filem komedi seram lakonan Zizan Raja Lawak mmg membuatkan penonton berpuas hati. Hari nie aku 3 beranak berpeluang menonton Hantu Bonceng. Penuh gak panggung hari nie. Mmg masa menonton, penonton mmg ketawa x sudah la dgn gelagat Zizan yg menggelikan hati.

Hantu Bonceng mengisahkan Amran (Zizan), seorang budak delivery yg terlibat dlm kegiatan lumba haram. Kisah bermula apabila Amran (Zizan) memenangi perlumbaan dan diberi habuan seorang bohsia (Maya). Malangnya ketika Maya membonceng motor Amran (Zizan), mereka dilanggar oleh sebuah lori ketika keluar simpang. Maya mati di tempat kejadian dan Amran di masukkan ke hospital. Di sini bemulalah kisah di mana Amran setiap masa dihantui dgn bayangan roh Maya.





Hahaha..tengok trailler jer dh kelakar. Pada yg belum menyaksikan filem ini, saksikanlah di pawagam yg berdekatan. Anda pasti puas hati.



Mee Sup..cincai2 jer...

Apa menu utk malam nie..x mau lemak2..x mau yg byk minyak2..
Haa..ada satu menu cincai2..mee sup..
Mana yg x tau nk masak apa, bleh la try...

Bahan2 :-
  1. Ayam potong kecik2
  2. Bawang putih, bawang merah, halia, sedikit lada hitam di blender.
  3. Kiub Pati Ayam
  4. Sawi.
  5. Fishball
  6. Telur
  7. Mee kuning
Cara masak :-
  1. Panaskan minyak dlm periuk. Tumis bahan yg telah diblender hingga naik bau.
  2. Masukkan ayam. Kacau dan biarkan sehingga masak. Masukkan fishball.
  3. Masukkan air. Dh mendidih masukkan kiub pati ayam
  4. Masukkan garam secukup rasa.
  5. Pecahkan telur ke dalam kuah dan masukkan sawi.
Ok. Dah siap pun. Boleh la dihidang dgn mee kuning...
Sorry, gambar x der



Thursday, September 8, 2011

SMS Hari Raya

Dekat2 nk raya ari tu mesti berdering2 hp u all dpt SMS ucapan hari raya...Mcm2 gaya & bahasa kengkawan hantar utk ucapkan Selamat Hari Raya..

Ada satu SMS nie aku terima...Mcm nk jual kuih raya pun ada tp yg tersebut bukanlah kuih raya.. Nak tau?.baca nie..

Kuih paling Gangster = Lompat Tikam
Kuih Paling Sexy = Puteri Mandi
Kuih Paling Keji = Taik Itik
Kuih bajet cute = Cek Mek Molek
Kuih utk awet muda = Seri Muka
Kuih Paling Alim = Kuih Ketayap
Kuih Penyakit Lelaki Kronik = Batang Buruk
Kuih suka pukul = Kuih Lompang
Kuih dalam zoo = Badak Berendam
Kuih utk Sam Polis Trafik = Sampret
Kuih yg bangun sendiri = Kuih Bangkit
Kuih orang x mandi = Kuih Bahulu
Kuih paling lembab = Kuih Siput

Apakah kuih pilihan utk rye sok?? Slmt hr rye..

Siap tanya nk kuih apa?..
Pandai dorang kenakan nama kuih2 tu dgn keadaan sekeliling..
Apa2 pun terima kasih kpd penghantar SMS..

Wednesday, September 7, 2011

Cerita Raya..

Salam Aidilfitri..

Semua org ada citer raya. So, aku pun x nak ketinggalan nk citer kat u all pasal raya tahun nie..terasa mcm terlambat jer nk bukak citer raya nie. Tp x kisah la janji dpt kongsi dgn u all.

Seperti biasa mcm tahun2 yg telah sudah. Persiapan sederhana jer. Aku cuti awal tahun nie. 26/8/2011 dah sampai kat kampung...awal ker? hehehe...Beraya di mana? tak der maknanya u all tanya coz bagi kami sama jer. Kampung dekat2.

Nk di jadikan citer, baju raya anak tertinggal kat rumah..adui..cam ner nie? Mlm tu jugak berangkat smula balik KL..giler..Baju anak punya pasal, nanti x seronok pulak raya..

Seperti tahun2 sudah malam raya kat rumah aku. Tahun nie x dpt berkumpul dgn smua adik-beradik coz ada yg raya rumah mertua.

Awal2 pagi aku dh bangun. Kejut smua adik2 bangun, mandi cepat2. Aku kat dapur siap juadah sarapan. Pagi raya pertama, kami berkumpul memohon ampun dan maaf kepada kedua ibu bapa dan adik-beradik.

Berkumpul utk sessi bersalam2an

Time utk menjamu selera

Mesra mak ayah..

Lepas tu baru sarapan. Habis jer tu aku n hubby bergegas kluar ke rumah mertua pulak.

Sambil tunggu smua org siap, sempat snap2 gambar..

Adik bongsu aku

Satu2nya cahayamata kami

Anak & ayah


Gambar keluarga sebelah suami..


Selesai bersalama-salaman, kami menziarahi kaum keluarga. Time nie budak2 paling seronok coz dpt duit raya.
Tak byk nk citer coz gambar pun x byk amik..