Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Wednesday, December 26, 2012

Pencuci muka dan ubat gigi

Pencuci muka adalah satu benda wajib dibawa bersama ke mana saja. Pernahkah u all tertinggal benda yang penting nie? Annaz pun pernah tertinggal benda penting tu. Apa nak buat, memang dah pelupa.

Teringat petua yang mak Annaz bagi. Senang jer. Ada ubat gigi, kan? Tak kisahlah apa pun jenamanya.
 
 
Picit sikit kat tangan, gosok-gosok kat tapak tangan dan sapu kat muka. Kemudian bilas muka dengan air dan keringkan dengan tuala bersih. Lepas cuci, kulit muka terasa segar dan bersih. Petua nie Annaz amalkan bila muka tu dah rasa semacam jer. Cuci pun rasa kurang bersih, amik ubat gigi, sental jer. Baru puas hati.

Selain itu, ubat gigi juga boleh mengecutkan jerawat. Sebelum tidur, amik sikit ubat gigi, letak betul-betul di atas jerawat. Bangun keesokan harinya, cuci muka bersih-bersih. Insyaallah, jerawat yang tumbuh tu akan kecut ataupun hilang...


Tuesday, December 25, 2012

Sudah dapat hadiah anniversary dari incik hubby

Seperti yang Annaz janji dengan u all hari tu, so hari nie Annaz nak syer la dengan u all, apakah hadiah istimewa yang Annaz dapat dari incik hubby sempena anniversary kami.


Inilah hadiah istimewa dari incik hubby...

Terima kasih, sayang atas pemberian istimewa ini...

Friday, December 21, 2012

Bosco Verticale, 'hutan menegak' di dalam bandar

Pernahkah anda lihat sebuah bangunan kediaman yang diliputi tumbuh-tumbuhan?



Bosco Verticale merupakan bangunan kediaman mesra alam, terletak di Milan, Itali. Ianya seolah-olah 'hutan menegak' hasil ciptaan Stefiano Boeri.
Bosco Verticale ini membabitkan dua bangunan kediaman itu merupakan projek perhutanan semula metropolitan. Ianya dapat memberikan persekitaran yang selamat dan sihat kepada penghuninya.

Binaan bangunan ini menambahkan lagi ruang hijau di bandar perindustrian itu. Setiap satu empat ruang sisi bangunan itu menempatkan 900 pokok yang matang.

Siapa sangka bangunan yang tinggi juga boleh dijadikan kawasan hijau.
Dan siapa sangka di tengah-tengah kota metropolitan masih ada 'hutan hijau'

Thursday, December 20, 2012

Yang dicari tak jumpa, yang jumpa Nasi Arab..

Hari nie balik dari kerja incik hubby jemput. Incik hubby mc 3 hari coz slipdisk. Jadi incik hubby ajak ronda-  ronda untuk mencari sesuatu yang Annaz suka sempena Anniversary kami. Cari punya cari, belum juga jumpa yang berkenan.

Oleh itu, incik hubby belanja makan Nasi Arab kat Khan Baba Restaurant dekat Plaza Idaman, Danau Kota..





























Ha...best kan? Incik hubby makan chicken mandy, Annaz makan beef kebab.

Tentang sesuatu yang incik hubby ajak cari untuk Annaz sempena anniversary kami, nanti aje lah Annaz citer dengan u all..
Tungguuu....


Anniversary ke 9 tahun

Tanggal 19 Disember 2012 (semalam) adalah hari ulang tahun perkahwinan Annaz dan suami tercinta. Sudah 9 tahun rupanya kami melayari bahtera rumahtangga. Sudah bermacam-macam perkara pahit dan manis kami rempuhi bersama..

Untuk itu Annaz dah sediakan satu surprise untuk dia...


















Disediakan khas buat suami tersayang...
Apa isinya ?...















Sebuah jam tangan Casio..
Incik hubby ucap terima kasih..
Tergambar kegembiraan di wajahnya..
Walaupun nilainya tak seberapa, tapi itu tanda ingatan.

Terima kasih, sayang sebab sentiasa menyayangi diri ini..
Selagi hayat dikandung badan, akan ku pertahankan kesucian perhubungan ini...


Sunday, December 16, 2012

Aktiviti hari ini...

Hari nie ada tugas baru untuk dilaksanakan. Tugas apa tu?..
Pasang pili bomba? hehehe...Annaz tak buat pun. Manakan mampu kudrat wanita ku..

Pagi-pagi lagi dah keluar dengan incik hubby, pegi cuci kereta yang agak dah tak berselera tengok sbb udah kepam bangat...Abis dari itu, gerak ke Kepong amik 2 orang Indonesia yang baru nak keje, terus bawa ke lokasi pemasangan pili bomba tu. Pusing punya pusing mencari lokasi sebenar sebab kawan incik hubby dah sampai dulu. Lokasinya kat Kampung Baru, Batu Caves jer. Tapi sebab  tak pernah jejak ke situ, sesat barat la...

Agak rumit keje tu. Nak kena tengok arah batang paip, nak kena gali lubang. Tapi itu salah satu punca rezeki. Buat jer la...


Itulah antara yang perlu dibuat..rumit kan..



Kesian juga Annaz tengok mamat Indon tu berpeluh-peluh menggali lubang. 
Tapi dah memang keje dia, kan.
Bila dapat upah, hilang lah penatnya...

Saturday, December 15, 2012

Mc Donalds sudah sampai...

Annaz dan incik hubby hanya tinggal berdua jer kat rumah nie..
Dah malam nak masak alang kepalang jer..
angkat fon tekan 1300131300
order jer Mc Delivery..

Nahhhhh....
Dah sampai pun..


Makan malam dulu, ye....

Friday, December 14, 2012

Sungguh Aku Rindu Dia..

Terkenang raut wajahnya..
Teringat keletah dan gerak badannya..
Terbayang-bayang rajuknya
Terngiang-ngiang gelak tawanya..
Terdengar-dengar rayuan manjanya..

Segalanya bisa buat hati ini merasa rindu..
Tak sabar rasa bertemu..
Ingin memeluk, mencium, mengucup
Sungguh aku rindu..
 

Sesungguhnya dialah buah hati pengarang jantung...
Tunggu..ibu dan ayah akan menjemput adik nanti..
Jangan nakal-nakal duduk kat kampung..


Wednesday, December 12, 2012

Gelagat Orang Tengok Bola

Dah lama tak ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan bola sepak. Dulu masa belum ada anak, selalu gak ikut incik hubby ke sana. Tengok bola lah, hoki lah. Sekarang nie musim cuti sekolah, anak lebih suka duduk kat kampung coz ramai yang layan dia. Maka tinggallah Annaz berdua dengan incik hubby.


 Oleh itu, Annaz tak mo lah lepas peluang untuk menyaksikan perlawanan bola sepak Piala Suzuki AFF 2012 di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada 9 Disember2012 yang lalu. Annaz tak nak citer sangat pasal game bola nie sebab bukannya pandai sangat pasal bola nie. Setakat jadi penyokong dan tukang sorak jer..hehehe...

Tak caya?..
Tengok nie..dengan semangatnya..
Walaupun meredah hujan, dayakan juga demi menyokong Harimau Malaya..cewahh..




 Paling seronok bila dapat tengok macam-macam gelagat orang tengok bola sepak. Dengan bersemangatnya melaungkan kata-kata semangat. Bila tak gol jer, korang paham-paham jer la.

Antara yang sempat dirakam gelagat dorang, ha...tengok nie...






Disebabkan terlalu excited, tak banyak gambar yang dapat dirakam. Itu aje yang ada untuk dikongsi dengan u all...

Incik hubby pun turut sama..bersemangat betul dia...

p/s : Sorry coz Annaz syer gambar korang kat sini.. izinkan hamba..


Sunday, December 9, 2012

Tenanglah duhai hati..

Rasa resah, rasa gelisah..
Rasa terbuku, terasa sebu..
Rasa gundah seakan parah..

Tenanglah duhai hati
Agar dapat ku rasa nikmat dalam ketenangan..
Pada siapa harus ku luahkan..

Pada angin..
angin itu hanya bertiup lalu..
Pada hujan..
turunnya juga seperti air mata yang jatuh di pipi
Pada burung..
hinggap seketika, sudah terbang jauh..

Tapi pada siapa?
Baru ku tersedar, hanya padaMu yang Maha Esa
Yang bisa mengetahui apa yang tersembunyi di hati ini...

Teringat padaMu..
Mengalun ayat-ayatMu..
Menadah tangan berdoa padaMu
Baru ku temui ketenangan yang ku cari...