Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Wednesday, December 26, 2012

Pencuci muka dan ubat gigi

Pencuci muka adalah satu benda wajib dibawa bersama ke mana saja. Pernahkah u all tertinggal benda yang penting nie? Annaz pun pernah tertinggal benda penting tu. Apa nak buat, memang dah pelupa.

Teringat petua yang mak Annaz bagi. Senang jer. Ada ubat gigi, kan? Tak kisahlah apa pun jenamanya.
 
 
Picit sikit kat tangan, gosok-gosok kat tapak tangan dan sapu kat muka. Kemudian bilas muka dengan air dan keringkan dengan tuala bersih. Lepas cuci, kulit muka terasa segar dan bersih. Petua nie Annaz amalkan bila muka tu dah rasa semacam jer. Cuci pun rasa kurang bersih, amik ubat gigi, sental jer. Baru puas hati.

Selain itu, ubat gigi juga boleh mengecutkan jerawat. Sebelum tidur, amik sikit ubat gigi, letak betul-betul di atas jerawat. Bangun keesokan harinya, cuci muka bersih-bersih. Insyaallah, jerawat yang tumbuh tu akan kecut ataupun hilang...


1 comment: