Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Saturday, May 17, 2014

Jalan-Jalan Cari Makan di Umbai, Melaka

Kalau ke Melaka Bandaraya Bersejarah, tidak lengkap kalau tidak pekena ikan bakar sambil menghirup udara nyaman di tepian laut. Minggu yang lalu Annaz bersama keluarga mertua sempat singgah di Umbai, Melaka ketika dalam perjalanan pulang dari Johor.

Sesi jalan-jalan cari makan kami memilih Ikan Bakar Parameswara yang terletak di Medan Ikan Bakar, Pengkalan Pernu, Umbai, 75450 Melaka. Menjamu selera sambil menghirup udara laut. Memang mengasyikan.


Pemandangan waktu petang. Sebenarnya ada 1 kotak mangga epal baru jer diturunkan dari bot tu. Katanya dari pulau dan untuk dijual. Kecek punya kecek, dapatlah 3 biji untuk lepas kempunan ibu mengandung (adik ipar).


Sempat lagi bergambar. Rugi tau nak lepas peluang posing2 di sini sebab bukan senang nak pergi tempat-tempat macam nie. Lebih-lebih lagi Annaz dah kerja setiap hari Sabtu.

Kat sini banyak pilihan makanan laut. Macam-macam jenis ikan, sotong, udang, kerang, lala dan banyak lagi la..tak larat nak sebut je.

Rambang mata tau..

Sambil menunggu makanan sampai, ada disediakan otak-otak sebsgai makan ringan. Sate pun ada dijual di sini. Rasanya boleh tahan sedap dan harganya berpatutan.









Kat sini macam-macam ada. Ada jual barang kraftangan, makanan ringan dan macam-macam lagi. Lepas makan bolehlah cuci-cuci mata.