Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, September 2, 2010

Anakku hilang waktu Maghrib..

Suatu petang menunggu azan Maghrib berkumandang menandakan waktu berbuka puasa telah tiba..
Aku spt biasa la..sibuk menyiapkan juadah berbuka..
Tikar dh dibentang di ruang tamu...meja mkn x der, al maklumlah..rumah ana sempit la...
Anakku pun turut serta tlg hidangkan juadah berbuka...

Bila dh tiba waktunya, my hubby pun ajak la anak kami mkn bersama..
"Adik nk mkn tak?"
"Aina kan puasa," jawabnya...
Kami hanya tersenyum dgn jawapan yg diberikan...
Sebenarnya tu taktik dia nk main komputer....
Kami pun mkn la berdua jer...

Selesai menjamu selera, my hubby bangun menuju ke bilik komputer..
"Aina...Aina," aku terdengar dia panggil si anak..
"Yang, anak mana?," dia tanya kpd ku
"Mana lg..dlm bilik la...,"
"Tak ada,"
"Cuba tengok dlm bilik dia..,"
"Tak de.."
"La.. mana pulak perginya?,"pelik gak..patut la x dgr bunyi komputer..
Selalu bkn main lg main game kegemaran dia...

Tiba2 aku terpandang sesuatu di bwh kerusi jati 3 seater..
Serta-merta aku ketawa terbahak2..
"Yang, mari la sini..tengok nie," aku panggil suamiku..
"Dia tidur bwh kerusi nie,"
My Hubby pun ketawa la sambil menggeleng2kan kepala...

Aduh..mana nk perasan tengah kusyuk layan tekak & perut yg dh seharian berpose..
Entah bila la di masuk bwh tu pun x tau la..
ha..ha..ha..

3 comments:

  1. hahaha.. wat saspen je.. ingat kan kena kidnap.. :D

    ReplyDelete
  2. betul-betul suspen, sekarang kan banyak kes hilang anak.He.he.he.Tak posa lah anak hari tu..iskh..iskh..iskh..

    ReplyDelete