Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, July 28, 2011

Pertanyaan yang tak pernah putus...perlukah aku menjawabnya?....



Aaahhh!!! tensennya..
kenapa la mereka2 nie suka tanya soalan yg sama byk kali?!!!..
Tak puas2 lg ker?...
Padahal mereka pun bukan x pernah berada di tempat yg sama..

Mungkin mereka nie mmg suka busy body..
mungkin juga nk amik berat..
dan..mungkin juga mereka2 nie suka bercerabih..

Dulu masa bujang2 mereka sibuk tanya..
Bila nk kawin?
Dah ada bf/gf ke?
Apa lg nk tunggu...jgn memilih sgt..
Suka hati la..Aku yg nk kawin..
Bila sampai jodoh, kawin le aku...

Dh bertunang pulak..
bila nk kawin nie...tak elok tunang lama2..apa2 bleh jd..
darah manis...
Suka2 jer..bukannya mereka tau masalah kita..
ada yg x ckp budget lg...
ada persediaan yg x ckp lg...

Bila kawin..
Keje apa?..gaji besar ke?..hantaran berapa?
abis smua nk belek..

Bila dh berbulan kawin..
La..x jd lg ker?..takkan rancang kot..
dtg jer opis, naik mendidih telinga..
tak pandai la tu...
wah..wah..wah melampau nie..
smua tu rezeki Tuhan nk bg..bukan bleh terus jd jer..
mereka ni x pernah kawin ker?...

Bila dh mengandung..
Tu la..kan dh x larat..elok dulu senang2 dh dpt penyakit..
nie smua buatan org la nie..
Tu la tidur lasak..
Pulak dh...pening aku...

Bila dh bersalin..
tu la org ada anak, ko pun nk anak, kan dh x leh tido mlm..

Bila anak dh besar..
bila lg nak tambah, anak dh besar..dh berapa tahun dh?..
apa nk tungu lagi...
aduiii aiiii..!!!mcm nk cili2 jer mulut dorang nie..
x sudah2 dgn pertanyaan yg memedihkan telinga..
klu x sabar mmg bergaduh...

Peningkan nk layan pertanyaan dorang yg x pernah paham nie..
lebih baik pekakkan telinga...


Bukankah itu smua telah ditakdirkan?
Kita hanya mampu merancangkan, Tuhan yg menentukan..

Tentu ada di antara anda pernah tersepit dgn persoalan2 ini, kan?...



No comments:

Post a Comment