Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Sunday, May 5, 2019

JAGA HATI SENDIRI SUPAYA TAK TERSAKITI

Kadang, bila kita dah selalu sangat sakit hati, kita akan rasa lali.

Orang sakitkan hati kita macam mana pun, kita dah biasa.

Dah tak rasa apa-apa.

Cuma nak pesanlah,

Bila berkait soal hati, jangan biarkan orang permainkan kau.

Bila dah nampak dia tak reti hargai, undur diri je lah.

Berundur bukan bermaksud kau kalah, tapi kau buat untuk jaga hati tu.

Hati kau tu pun ada satu je, takde spare tau.

Hancur satu hati, hilang semua perasaan.

Memang boleh pulih, tapi ambil masa yang lama, kan?

So, fikirlah.

Zaman sekarang ni, kalau terlalu menjaga hati orang sekeliling,

Hati kita pun orang boleh buat suka-suka hati.

Baik kau jaga je hati kau tu betul-betul dulu.
Biar kita selfish sikit.

Selfish tu kadang-kadang perlu juga, daripada kau asyik rasa sakit hati...  😊



2 comments: