Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, August 12, 2011

Kalah, Menang, janji main..

31 Julai 2011, Aina ada sukan di sekolahnya. Suka sangat dia dpt jumpa kawan2. Kat rumah sorang2 jer, kami jer yg layan dia.

Awal2 lagi incik asben dh berpesan kat dia. Aina nie kengkadang takut skit bila ada apa2 pertandingan. Masa kat padang jer dh wat muka sedih bila nampak kami. Kami pun tinggalkan ajer dia kat khemah dgn kengkawan dia.

Incik asben awal2 dh pesan kat dia.."Aina, tak kisah kalah ke menang ke, janji main, tau?" begitulah bunyi pesanannya.

Keputusan keseluruhannya rumah sukan Aina (Hijau) dpt nombor 3..jd la..Masa kat khemah incik asben sajer2 usik Aina.

"Apa la Aina..sukan dpt nombor 3".
"Ayah..kan ayah kata, kalah ke menang tak pe, janji main. Kan Aina dh kalah" jawab Aina selamba.

Tetiba ada kakak tu manyampuk.."Kalau nk kalah baik tak yah main"..

Incik asben mati akal..

"Menyesal plak abg ckp mcm tu kat dia"..

Aku hanya bleh gelak jer sbb Aina slalu buat kami mati akal..klu lawan cakap mmg kami slalu kalah..


No comments:

Post a Comment