Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Tuesday, June 8, 2010

Sekentut punya hal...

Hari nie Miss Annaz tukar profesion jap...Nama jawatan tak tau..

Pepagi ada la dua tiga hamba Allah kat opis nie bersembang dari satu topik ke satu topik...Dari citer kelakar, serius, kelakar balik..

Yang jadi mangsa aku la...Entah kenapa tetiba jer aku kena jadi Pegawai Penerangan bab pokok2 nie...Nasib baik aku orang kampung..terpaksa la layan mereka2 yang memang duduk kat bandar nie...

Mula2 dari buah 'genuak' (kerdas)..ada yang tak tau...Pas tu daun sekentut..puas gak nk terangkan..al maklum la...mereka pun tak pernah tengok...apa lagi tanya la kat Mr google..(....tq Mr. Google...he..he..he..)...


Pokok Sekentut
...(ikhsan dari Mr. Google)...

Haa...dah jumpa..tengok la puas2...Tq skali buat Mr. Google yang baik hati...Disebabkan aku dah penat layan dorang nie tak sudah2 suh cari gambar pokok tu la...pokok nie la...aku pun klentong la..Aku cakap pokok nie bunga nya akan keluarkan asap bau macam kentut...sbb tu dipanggil Sekentut..ha..ha..ha..dorang percaya...

Last skali aku cakap, satu pokok jer yang aku tak leh nak tunjuk...

Nak tau pokok apa?....

Jawab nya...

"POKOK DEK KAU LAH..."

3 comments:

  1. to nemo mimosh :
    pokok dek kau tu pokok nye x de batang, x de daun, x de buah, x de akar..
    pokok nye smua x de laa.....


    > maksudnye...ikut suka kau la...ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  2. baru je nk tanya pokok dek kau tu apa..tp,,cik annaz dh jwb dulu..hekhek

    ReplyDelete