Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, July 16, 2010

Jaga Kesihatan Kulit

Wanita dengan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Begitu jugalah dengan soal kesihatan. Kecantikkan bukan hanya dari luaran semata-mata tetapi dari juga dari dalam.

Pada hari ini bermacam-macam jenis produk untuk kecantikan kulit terdapat di pasaran.Kita perlu memilih produk yang sesuai dengan kulit di samping mendapatkan nasihat dari pakar penjagaan kulit.


Takut tersalah pilih, buruk akibatnya..



Perubahan cuaca dan kelembapan udara yang meningkat mempengaruhi kesihatan kulit. Sinaran matahari yang berlebihan menyebabkan ultraviolet yag diserap oleh kulit bertambah banyak.

Berikut adalah tips kulit segar dan cantik.

# Bersihkan kulit.

Terdedah kepada udara menyebabkan debu dan kotoran tersumbat masuk ke dalam pori-pori kulit. Membersihkan wajah adalah rawatan yang paling utama.

# Jaga kelembapan kulit

Pilih produk yang mengandungi kadar air yang tinggi bagi menjaga kelembapan, mencegah dehidrasi dan mencegah proses penuaan awal.

# Guna lulur secara teratur.

Lulur membuang kotoran dan sel-sel kulit mati dengan mendalam. Ia membolehkan kulit bernafas dan menyerap zat dengan optimum.

# Elakkan sinaran matahari secara terus

#Perawatan dari dalam

Ambil makanan yang mengandungi vitamin A,C dan E. Rehat dan senaman yang cukup membantu pertumbuhan kulit dan mempengaruhi keadaan kulit.

Kesihatan yang baik menjamin kesejahteraan hidup yang berpanjangan melalui gaya hidup dan amalan pemakanan yang sihat.
Sayangi dan hargailah diri anda!


1 comment: