Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, January 20, 2011

Aina belajar mengira...

Keletah anak2 adakalanya menghiburkan, adakalanya bikin hati panas pun ada. Kengkadang yg tak terlintas difikiran kita pun dorang bleh buat..

Suatu mlm my hubby ajar Aina mengira..Dia bukan tak reti smua tu tp bila malas + Rasa nk main + takut kena marah, smuanya hilang..

Ayahnya ajar kira + & -
"Lepas 9 apa?" Aina tercengang2..
Bukan tak tau tp bila Aina dh renung semacam jer mmg dia dh tak ingat.
"Kira dgn jari" dia pun kira satu-satu jari dia..
"10" jawab Aina

"Ok. Lapan macam mana?"
Aina dh tenung muka ayah dia..
"Buat dgn jari"
Aina belek2 jari dia. Agaknya kira2 kot camna nk tunjuk jari yg lapan batang tu..
Dia buat jugak..Nak tau mcm mana?
Tengok nie...

*

*

*

*

*

*

*


...gambar ulang tayang...

Nahhh..!!!! amik kau

Dia wat jari 2 bulat cantum jd nombor 8..

Aku tak bleh tahan lalu ketawa..
My hubby cuba tahan..
"Dah la, Aina"..
Aina tarik muka sbb marah aku ketawakan dia lalu merajuk masuk bilik..
My hubby geleng kepala dan ketawa...

Tak sangka idea Aina sampai begitu sekali..

2 comments: