Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Saturday, January 1, 2011

Pengetua, Cikgu Murni dan Abu

Cikgu Murni menghadapi masalah dgn anak muridnya, Abu. Lalu guru ini bertanya kpd murid itu :

"Apa sebenarnya masalah awak, Abu"


"Saya terlalu cerdik utk berada di darjah 4, kakak saya menduduki
UPSR dan saya lebih cerdik dr dia, maka saya seharusnya berada di tempat yg sama juga" jawab Abu.


Cikgu Murni kebingungan lalu membawa Abu berjumpa dgn Pengetua. Sementara Abu di ruang tamu, Cikgu Murni menerangkan keadaan Abu kpd Pengetua. Pengetua mengatakan dia akan memberi ujian kpd Abu. Jika gagal, Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu di bawa
masuk ke bilik Pengetua.


Pengetua :
3x3 berapa?

Abu : 9

Pengetua : 6x6?

Abu :
36

Pengetua bertanya soalan berdasarkan pencapaian murid2 UPSR dan Abu mampu menjawab soalan itu.


"Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6".


"Saya ada soalan sendiri, boleh tak saya ajukan pd Abu?"
kata Cikgu Murni.

Pengetua membenarkan.


Cikgu Murni :
Apa yg lembu ada 4 di badan, tp saya cuma ada 2?

Abu : Kaki.

Cikgu Murni :
Apa yg ada di dlm seluar kamu tp tidak pd seluar saya?

Abu : Saku

Cikgu Murni : Apa yg bermula dgn huruf "K" akhir dgn huruf "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu : Kelapa.

Cikgu Murni :
Apakah yg masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?

Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat menahan, si Abu terus menjawab.

Abu :
Gula2 getah.

Cikgu Murni : Apa yg mereka lalukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara 3 kaki?

Sekali lagi mata Pengetua terbeliak.


Abu :
Bersalaman.

Cikgu Murni :
Skarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu :
Baik, cikgu.

Cikgu Murni :
Awk memasukkan batang ke dlm saya. Awk ikat saya utk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awk. Pengetua kelihatan resah mendengar soalan Cikgu Murni.

Abu :
Khemah.

Cikgu Murni :
Jari memasuki saya. Awk menggesel2 saya bila awk teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

Pengetua kurang selesa. Lantas menegus segelas Nescafe 3 in 1.


Abu :
Cincin perkahwinan.

Cikgu Murni : Saya ada bermacam2 saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, byk tisu yg akan digunakan. Bila awk hembuskan saya akan merasa lega.

Pengetua ingin membantah soalan itu. Tp tak sempat.


Abu :
Hidung.

Cikgu Murni :
Saya batang yg keras. Hujungnya tajam. Saya akan dtg dan masuk dgn lajunya.

Abu :
Anak panah.

Cikgu Murni : Skarang saya akan ajukan soalan dlm Bahasa Inggeris, okay?

Abu :
Okay.

Cikgu Murni : What word starts with a "F" and ends in "K" that means lot of heat and excitement.

Abu :
Firetruck.

Cikgu Murni :
What word starts with a "F" and ends in "K" and if you dont get it you have to use your hand.

Abu :
Fork.

Cikgu Murni : What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu :
Surname.

Cikgu Murni :
What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu :
Heart.

Pengetua menghembuskan nafas lega bila mendengar jawapan Abu, lantas berkata
"Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; smua jawapan yg saya fikirkan semuanya salah".



P/s : Jika jawapan anda semua salah, anda sama spesis dgn pengetua yg mempunyai otak kuning..ha..ha..ha..

2 comments: