Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, February 25, 2011

Cerita Anak-Anak...

Rutin biasa, setiap pagi lepas touch card aku menuju ke kabin utk salin pakaian. Kat situ ramai kengkawan lepak menunggu kul 8.30 pg untuk menjalankan tugas harian. Masa tu la nak bersembang-sembang...

Seperti biasa pagi2 cam nie kitorang citer bab2 semalam. Apa lagi kami yang sama baya umur nie bercerita bab menguruskan anak ke sekolah. Macam-macam cerita. Kelakar pun ada.

Kawan aku, A dan B (tak yah guna nama la yer...) cerita bab anak dorang kat skolah..Anak dorang sama baya .

A : Hang tau tak..hari tu anak aku balik dia cerita dia kena denda sbb bersembang dalam kelas. Selalu dia sembang 3 orang, anak aku, anak hang dan sorang lagi tu..

B : Oh, yer ker?

A : Haa..la...tp anak aku kat nasib baik anak hang masa tu tak join skali. Jadi anak aku ngan budak tu jer la yang kena denda ketuk ketampi 40 kali. Tapi yang aku tak tahan anak aku kata anak hang siap angkat tangan.."Ustazah, bleh tak saya nak ketuk ketampi skali". Punya la sayang kawan depa nie...

Apa lagi, kami yang mendengar citer dorang nie pun ketawa gelihati..

B : Patut la masa hari tu aku dengar anak aku cakap kat anak hang..."Padan muko ko kena ketuk ketampi 40 kali"...Anak hang cakap, "Ala..baru 40 kali.."..

A : Oooo...yer ker..? Macam2 dorang nie..

B : Ko tau hari tu anak aku balik, dia cakap cikgu suruh dia wat keje sambil meniarap kat depan kelas..Aku tanya sapa lagi yang kena, dia cakap dia sorang jer. Aku kata itu tandanya cikgu denda ko...Dia mati2 cakap bukan...Aku pun tak tau la...

Seronok dorang citer bab anak-anak nie...kelakar bila kenangkan gelagat dan perangai dorang nie..

2 comments:

  1. bila dah anak seronok je bercerita..hehe

    ReplyDelete
  2. mmg seronok...
    tp klu dorang wat perangai..
    adushhh...!!!!

    ReplyDelete