Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Wednesday, March 2, 2011

Bintik Merah?...

Bila anak2 blk dr skolah, mcm2 citer yg kuar..Becok mulut bila cerita apa yg berlaku di skolah mereka..Yg paling seronok klu anak2 yg masih berskolah di tadika. Siap nyanyi2 lagi lagu yg cikgu ajar di skolah...

Aina pun cam gitu jugak.. Bila sampai ajer kat rumah, smua citer kluar...Yg paling tak tahan bila dia ajar kitorang bahasa Mandarin...ibu ayah dolu2 tak belajar Mandarin..Dia plak jd cikgunya...huhuhu...

Suatu hari, sampai jer di rumah, lepas amik dr rumah pengasuh Aina dgn selamba dan terus terang berkata.

"Ibu, td kita kena marah".

"Kenapa anak ibu kena marah? Mesti nakal kan?" kata ku..

"Tak la.., ibu..Cikgu marah sbb anak ibu buat keje kat buku tu, tp cikgu tak suruh buat lagi. Kita kata kita buat dgn ibu", katanya.

"Mana la ibu tau. Ibu tanya awak kata cikgu kena buat. Cikgu mana yg marah?"...

" Alaa..cikgu yg ada bintik merah tu" katanya..

"Bintik merah?" kata ku dm hati. Puas aku pikir, cikgu mana la yg ada bintik merah...

Dah puas pikir baru aku teringat...

"Cikgu Guna ker?"

"Iye la, ibu.." jawab Aina..

Aku ketawa gelihati..Selalu pandai dia sebut nama cikgu dia.
Rupa2nya dia maksudkan cikgu kelas dia, Mrs. Guna..

India rupanya...

Puas la aku pikir, sapa la yg ada bintik merah tu..

Hua...hua...hua...

1 comment:

  1. adoi aiii... anak buah ku sayang,... macam..macam... hik..hik... baru kupahamm aper bintik merah tu...

    ReplyDelete