Pages

Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Wednesday, August 1, 2012

Tersalah cukur..


Sorang pesakit lelaki akan menjalani pembedahan. Dtg sorang nurse membawa pisau cukur kepadanya.

Pesakit : Cantik gak nurse nie...(katanya dm hati..gatal gak. Sakit2 pun nk menggatal)

Nurse : Encik..nk cukur sendiri ke atau encik nk saya cukurkan?

Si Pesakit teringat kata2 seorang kawannya. "Dulu masa aku nk operate, kena cukur aku punya tuttt...sbb nk masuk tiub kat salur kencing. "Alamak.." katanya dlm hati.

Pesakit : tak pe..tak pe. Saya cukur sendiri la.

Nurse tu pun blah lah selepas bg pisau cukur kat pesakit tu.
Si Pesakit tu pun masuk lah ke toilet. Habis smua hutan2 kena tebang...hahaha..
"Ok..siap". Bila dh puas hati, dia pun balik smula ke katilnya.

Setengah jam kemudian dtg la 2 orang nurse yg kecik molek ke katil beliau.

Nurse 1 : Encik dh cukur?
Pesakit : Dah...(konfiden jer jawab..)
Nurse 1 : Boleh saya tengok?
Pesakit : Nak kena tengok gak ke? Malulah saya..
Nurse 2 : Tak pe, Encik. Kami pun malu gak. Tp kena jugak tengok.

Si Pesakit pun slow2 tarik kain sarungnya ke atas. Bila tiba separas peha, nurse yg 2 org td menjerit dan lari lintang pukang.

Pesakit : Lari la pulak. Td nk tengok sgt (rungutnya dlm hati)

Jap lg dtg sorang pembantu perubatan lelaki.

Pembantu Perubatan : Encik dh cukur?
Pesakit : Dah
Pembantu Perubatan : Boleh saya tengok?

Si Pesakit pun tarik kainnya ke atas. Bila tiba separas lutut...

Pembantu Perubatan : Encik tak cukur lagi nie. Tak pe. Nanti saya tlg cukurkan.

Si Pesakit terpinga2..Dalam hatinya berkata " Patut la nuse tu lari. Rupanya kena cukur lutut. Tp aku dh "tebas" habis kat tempat lain".
Dalam hati hanya Tuhan saja yg tahu betapa malunya seandainya nurse yg 2 org tu tengok hasil "tebasan" aku..hik..hik..hik..

Yg nk di operate pun dh tentulah lutut. Takkan cukur tempat lain pulak. Kengkawan salah bg maklumat...

Haruuuu...

No comments:

Post a Comment