Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Wednesday, November 13, 2013

Pengasuh oh Pengasuh

Hari nie Aina terpaksa ponteng sekolah sebab sakit mata. Udah le hari-hari sebelumnya, demam, batuk, selesema. Bila dah macam nie pengasuh memang tak mo jaga.Yang paling tak boleh bla..cuti udah la tinggal 5 hari jer. Mana tak abis cuti, pengasuh kalau nak cuti bukannya sehari dua. Sampai seminggu..

Hari nie lagi bikin panas. Annaz terpaksa hantar Aina ke rumah pengasuh walaupun sakit mata sebab pergi sekolah dia amik keputusan peksa akhir tahun dia dan nak ke opis sekejap untuk siapkan keje.
Sampai sekolah, tengok fon ada miss call. Annaz call semula. Dia cakap kalau dah tau sakit mata kenapa hantar juga. Nanti berjangkit dengan budak lain.  Annaz bagi tau dia, Annaz hantar sekejap jer sebab ada urusan kat sekolah dan opis. Tengah hari Annaz balik amik Aina.

Boleh la pulak dia kata kenapa lambat sangat. Dia cakap Aina dia suruh duduk dalam bilik je. Tak payah tunggu tengah hari, Annaz matikan fon, tahan teksi, terus balik amik Aina. Dia pelawa masuk rumah pun tak layan. Annaz kata kat dia, tak apalah...saya bawa dia pergi opis jer.

Annaz bukan nak berkira dengan pengasuh nie sebab dah lama dia jaga Aina. Tapi dia yang berkira. Setakat 2 jam lebih duduk kat rumah, dia mintak RM200, duit mengaji RM5 walaupun sebulan sekali dua jer dia ajar, transport untuk ke sekolah RM40.

Adui..memang tahap meroyan juga hari nie. Nasib baik ada teman di alam maya nie, boleh juga mengubat sakit hati dan kemeroyanan aku hari nie...
Sabar je la....

2 comments:

  1. Replies
    1. Akak nie memang ada la skit tahap kesabaran yang tinggi. Malas nak bising2. Sebab tu bila cuti akhir tahun jer akak hantar anak balik kampung..

      Delete