Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, April 21, 2011

Kisah budak2 - Amin & Aman

Amin dan Aman nie adik-beradik yg sgt rapat. Di mana ada Amin, di situ ada Aman..
Amin dan Aman juga rajin ikut bapa mereka ke surau..

Suatu hari selepas mereka balik dari surau, Aman kelihatan sugul, tak ceria. Mcm ada sesuatu yg dia tak puas hati.

Ibu : Kenapa Aman? Diam jer dr tadi...

Ayah : Ye la..

Aman : Aman tak suka la...sakit hati..

Ayah : kenapa pulak budak nie..?

Aman : Tak nk la pergi surau lagi..tak suka la..org asyik sebut nama Amin jer...Nama kita tak tak der org nk sebut...

Ibu dan ayah mereka bingung...Kenapa la dgn budak sorang nie..

Suatu hari setelah dipujuk, Aman pun ikut la ayahnya dan Amin ke surau...
Semasa iman baca doa, jemaah mengaminkan doa, Aman asyik sebut nama dia...

Ayah : Aman, kenapa td Aman asyik sebut nama Aman jer?

Aman : Ye la..bengang betul..dorang tu tak sebut nama Aman pun..sikit2 Amin...sikit2 Amin...

Serentak ayah, ibu dan Amin ketawa..

Rupa2nya Amin kecik hati..orang asyik sebut2 amin jer masa imam baca doa...tak sebut Aman ...
Dah puas diterangkan baru la dia faham...

No comments:

Post a Comment