Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, April 22, 2010

TEMUDUGA

TEMUDUGA...nak kerja kena temuduga, nak ke jawatan tetap kena temuduga, nak sah jawatan kena temuduga, nak naik pangkat pun kena temuduga...

Banyak-banyak temuduga yang aku pernah pergi, ada satu yang aku tak akan pernah lupakan... Dari Prebet nak jadi pegawai....

Masa tu aku rasa antara hidup dengan mati...
Tunggu kat luar bilik temuduga tu dah la sejuk macam kat Kutub Utara...ke toilet dah tak tau kali yang keberapa... Entah bila la masanya pegawai ku yang panel temuduga tu keluar duduk kat lorong yang betul-betul laluan ke toilet... "ha...yang nie pegi toilet je dari tadi kenapa". Terkejut aku kena sergah..Kat dalam bilik tu dah le sejuk, dia pun keluar je panas kan badan kat luar, klu nak ke toilet memang kena lalu kat sini jer...apalagi, siap kira berapa kali aku pegi toilet..

Tiba jer giliran, aku rasa macam nak gugur jantung. Masuk je turus aku lapor diri, "Saya Ahli Wanita..........siap ditemuduga, tuan". " Tak dengar, sekali lagi!!" ada la dekat 3X aku lapor...Memang tumuduga kali nie yang aku paling gabra...Keputusan nye...gagal...

Takkan nak kerja Prebet sampai pencen kut?...Tak pe lain kali cuba lagi...



No comments:

Post a Comment