Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Friday, April 23, 2010

KENAPA KORANG SUKA-SUKA BUANG..

Ada sesetengah orang kurang kesedaran menjaga kebersihan..Buang sampah merata-merata...buang dalam sungai la, campak merata-rata, kalau buang kat tempat sampah pun tak masuk dalam tong...

Satu yang paling-paling dahsyat kepada penghuni rumah flat...tau la rumah korang tinggi2, jangan la suka-suka campak2 ke bawah. Buat nye ada yang lalu kat bawah macam mana?

Bila dah banyak sampah mula nyamuk...Pas tu salahkan PBT yang tak buat kerja pembersihan. Sembur nyamuk hari2, nyamuk tetap banyak jugak...nie semua korang punya kerja la...

Itu belum kira kereta yang rosak, cermin pecah, kemek2 sebab kena baling dari atas...Agaknya la, belum kena kat anak beranak korang...klu ada anak beranak korang yang cedera angkara korang punya hal baru nak insaf....

Satu lagi dalam lif. Alang kepalang bawah turun sampah, bawak la sampai tong sampah. Ni tidak, tinggal jer kat dalam lif.. Dengan bau busuk yang amat..Yang 'membuang' pun ada gak dalam lif...tak tau la, agak nye rumah tak de tandas. Setahu aku yang kencing merata-rata tu yang berkaki empat...

Ubah lah sikap.. tak de orang yang akan merubah sikap orang lain, melain kita yang mengubahnya...

3 comments:

  1. itulah ..org skrang kebykan tak de kesedaran sivik..

    ReplyDelete
  2. hu..hu... well hidup dah modern, tapi mentaliti tah abad keberapa tah

    ReplyDelete