Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Thursday, May 13, 2010

AKU PALING ALEGIK BINATANG NIE...


Aku paling alegik @ takut kat menatang yang satu nie..labah-labah @ spider..usahkan yang besar, yang kecik pun boleh aku tak nak jumpa..ada sejarah sebenarnya di sebalik ke alegikkan dan ketakutan aku terhadap si labah-labah nie..

Semuanya bermula ketika aku masih kecil lagi..(tak ingat umur berapa)..Masa tu kat kampung. Ikut arwah datuk balut buah cempedak. Masa tu masih ada karung kertas. Aku memang suka sangat karung kertas sebab sebelah dalamnya klu dikoyak macam-macam kertas ada. Kadang-kadang kertas lama-lama, siap ada citer-citer yang best-best lagi untuk kanak-kanak yang umur seperti aku ketika itu..

Memang tak disangka-sangka si labah-labah nie berumah kat situ..Aauuuu....satu das sengatan dilepaskan...bisanya tak tau nak cakap (dah lupa sebab dah bertahun) Menurut arwah nenda ku, bisa tu akan meresap kat setiap sendi-sendi dan kita rasa macam labah-labah berjalan. Entahlah.. Walaupun dah lupa rasa macam mana, tapi alegik dan ketakutan aku terhadap si labah-labah tetap kekal..

Sampai la ke hari ini, terlanggar sarang pun aku akan menjerit...

1 comment:

  1. sabor kak yer.. takut tak balik kampung.. banyak lelabah nie.. kik..kik..kik..

    ReplyDelete