Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Tuesday, May 25, 2010

Melayu ada, Cina ada, India pun ada

Semalam jenjalan kat T.A Rahman, Kuala lumpur. Teringat nak menjamu selera kat kedai "1 Malaysia" (saya yang bagi nama). Sebenarnya Kedai Makanan Capital. Kedai makan nie betul2 depan Kompleks Sogo.
Yang unik yang satu kedai nie ada 3 kaum, Melayu, Cina dan india. Masing-masing menjual makanan mereka.
Yang Melayu nie jual makanan Nasi Campur. Lauk pun banyak, masakan kampung.


Yang Cina pulak bahagian yang goreng2. Nasi goreng, mee goreng. Bleh cuba. Memang sedap..

Yang India (Mamak) biasa la dengan rojak mereka. Rojak kat sini sedap. Nak cuba?..

Ramai orang yang datang ke sini untuk menjamu selera. Bila lunch hour jer memang penuh. Kempunan tak dapat menjamu selera kat sini semalam sebab dah tak ada tempat duduk. Lain kali jer la nampaknya..

Nie pun ambil gambar pun dah ada yang pandang2. Apasal la budak2 nie amik gambar agak nye..Yang nak amik makanan pun macam teragak2 jer..Kami pun gerak cari tempat makan lain..

2 comments:

  1. wow! memang 1 Malaysia kann..

    ReplyDelete
  2. hmmm....mcm sedap je mknn kat situ...
    nak pg la...
    nway anaz, sy da jadi follower awk, sudi2 la follow sy plk....tengs....

    ReplyDelete