Follow Me

Tinggalkan Link Anda...

NuffnangX

Saturday, May 22, 2010

Nasi Lemak Buah Bidara

Jangan lihat tajuk jer...Miss Annaz bukan nak cerita tetang nasi lemak pun.

Sekarang nie banyak kita dengar, terbaca di media massa tentang anak gadis lari mengikut kekasih hati, meninggalkan keluarga yang banyak berkorban untuk membesarkan dan memberi perlindungan sehingga dewasa. Itulah kata orang..

Nasi lemak buah bidara,
sayang selasih hamba lurutkan,
Buang emak, buang saudara,
Kerana kasih, hamba turutkan.

Trend sekarang nie anak-anak gadis memilih pasangan warga asing sebagai pasangan hidup. Berapa ramai anak gadis yang dilarikan ke Lombok tetapi akhirnya merayu bantuan untuk pulang ke negara sendiri...Bukan senang hidup di negara orang. Cinta itu memang buta dan cinta itu juga membuat mata orang buta dari menilai segala musibah yang akan timbul kelak.

Miss Annas terbaca dalam
myMetro hari ini. Berita tentang remaja berusia 15 lari dari rumah mengikut kekasih hati.. Ingin berkorban apa saja. Akhirnya diri sendiri yang menjadi korban kerakusan kekasih yang amat-amat disanjung sehingga sanggup lari meninggal keluarga yang selama ini terlalu banyak berkorban untuk dirinya. Malah kekasih yang tidak berhati perut sanggup merakam adegan-adegan "panas" mereka juga mengugut untuk mengedarkan gambar-gambar tersebut..

Itulah, menyesal dahulu pendapatan, memyesal kemudian tidak berguna...

3 comments:

  1. hmm..tulah
    pemuda tempatan kan ramai lagi
    macam saya ni haa...
    haha


    jenguk2 lah blog saya ye;)
    http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Pemuda tepatan selalu diabaikan.. =p

    ReplyDelete
  3. entah aper yang dia orang buat sampai anak gadis nie tertarik kat depa sumua.. terutama warga asing nieh... huh.huh...

    ReplyDelete